fredag 30. august 2013

Design av stol.

I denne oppgaven skulle vi lage en stol. Dette var den første oppgaven vi skulle holde på med, i dette året. Det var en stol som skulle si noe om oss selv.

Hvordan jeg gjorde det:
Vi startet med å få utdelt ett ark. Dette arket skulle være prøvestolen for å se hvordan vi skulle lage den, og få ideer til hvordan sluttresultatet skulle være. På arket var det trykt ett stolmønster så vi visste hvordan vi skulle klippe ut stolen. Da stolen var klippet ut, begynte jeg med å brette den, og tok så å fargelegget den med svart. Jeg planla å lage den med skinn, derfor brukte jeg den fargen. Jeg hadde ingen spesielle problemer med å finne ut hvordan jeg skulle lage stolen. Den første ideen jeg fikk, gikk jeg for med en gang. Jeg klippet i skinnet etter omrisset på stolen, slik at den passet til den utklipte malen. så tok jeg stofflim og limte på stoffet. Jeg lot det tørke, og så var stolen ferdig. Den endelige stolen var ferdig, nå med brunt og svart trekk. Jeg ville ha en liten variasjon i fargene, derfor byttet jeg ut bare svart, med svart og brunt.

Stolen i seg selv sa ikke så mye om meg selv, annet enn at jeg er glad i skinn. Derfor var ikke stolen så personlig for meg, sett fra min side.

Dette var en grei oppgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar